För att kunna sälja via oss krävs det en föranmälan. Innan du anmäler dig som säljare ber vi dig att först läsa igenom informationen nedan. Anmälningsformuläret hittar du sedan längst ner på denna sida. Det finns ett begränsat antal platser.
Det är inte möjligt att använda samma säljnummer som du haft vid tidigare tillfällen. Efter din anmälan blir du tilldelad ett personligt säljnummer som artiklarna ska märkas med. Du får samtidigt mer information om tider, märkning och praktiska tips inför din försäljning.
OBS! Bekräftelsen med ditt säljnummer mejlas ut från oss manuellt och det kan därför ta någon dag att få, så ha tålamod och anmäl dig inte flera gånger.
VIKTIGA PUNKTER
Vi tar endast emot hela och rena artiklar och förbehåller oss rätten att rensa bort sådant som vi anser inte är säljbart eller som är helt utanför säsong. Detta för att hålla en god kvalité.
Uppgifterna som du lämnar till oss används endast i administrativt syfte inom vår organisation och kommer inte att lämnas ut till tredje part.
Som säljare ansvarar du för att märka upp dina varor på ett korrekt sätt utifrån våra anvisningar, samt att placera dessa på respektive område i lokalerna under angiven tid på fredagen (dagen innan Klädis). Se nedan bild på områdeskartan.
Innan du lägger ut dina varor på fredagen är det mycket viktigt att du registrerar dig och hämtar ett kuvert vid övre ingången till Tappströmsskolan. På kuvertet behöver du skriva ditt namn och säljnummer. Vi behöver även veta om du ska hämta ditt kuvert och icke-sålda varor efter avslutad försäljning. Om du inte vill hämta varorna du inte fått sålda, så ska du använda dig av den röda markeringen enligt säljinformationen du får tillsammans med ditt säljnummer. I kuvertet finns lapparna över dina sålda varor samt ett kvitto på din totala försäljning. Kuvert som inte hämtas kommer inte att sparas av oss, men oavsett så får du din betalning via Swish inom en vecka.
Observera att böcker och stora artiklar som inte har blivit sålda, såsom bilbarnstolar, cyklar, vagnar mm. alltid måste hämtas av dig som säljare!
Artiklar som varken blivit sålda eller hämtats av säljare skänks vidare till välgörenhet.
Vi som förening ansvarar inte för dina inlämnade varor, men vi har många arbetare på plats och gör vad vi kan för att artiklar inte ska försvinna.
25 % av din försäljning går till föreningen för löpande omkostnader såsom personal, lokalhyra, material och städning.